By hipcio

Zasady rozgrywania gier eliminacyjnych i pucharowych

(obowiązuje od 03.03.2010)

Zasady wspólne

  1. Eliminacje i puchary odbywają się w cyklu miesięcznym, terminy rozgrywania poszczególnych rund widoczne są w tabelach eliminacji i pucharów.
  2. Eliminacje i puchary prowadzone są systemem pucharowym, zwycięzca pojedynku przechodzi dalej, przegrany odpada z rywalizacji.
  3. Ilość rund jest uzależniona od liczby uczestników.
  4. Na gry umawiamy się używając dowolnych środków przekazu (rekomendujemy poprzez KGS).
  5. Datę i godzinę umówionej gry zgłaszamy nickowi iLMM.
  6. Gry rozgrywamy w Polskim Pokoju na serwerze KGS.
  7. Gry rozgrywamy bez handicapu (pozwalamy serwerowi wylosować kolory)
  8. Reguły gry: japońskie, Komi: 6,5
  9. Przed grą wpisujemy iLMM.
  10. Wynik gry zgłaszamy nickowi iLMM (zwyczajowo robi to zwycięzca pojedynku).
  11. Gry rozgrywamy w ramach czasowych ustalonych dla danej rundy. W uzasadnionych przypadkach możliwe jest rozegranie gry przed terminem lub po terminie, tą kwestie jednak należy każdorazowo uzgodnić z administratorem ligi (najlepiej na KGS – nick iLMM)

Wszelkie nieopisane w niniejszym regulaminie zdarzenia wynikłe w czasie rundy, będą rozstrzygane indywidualnie (należy kontaktować się z administratorami, najlepiej na KGS – nick iLMM).

Zasady rozgrywania eliminacji

  1. Na początku eliminacji dokonywane jest rozstawianie zawodników i losowanie par (więcej w „Regułach rozstawiania i losowania…” na dole strony).
  2. Przegrani w 1 i 2 rundzie eliminacji grają w pucharach pocieszenia.
  3. Eliminacje bezpośrednio wygrywa dwóch uczestników, którzy od następnego miesiąca będą grać w grupie B ligi.
  4. Przegrani w ostatniej rundzie eliminacji nie odpadają z rozgrywek, tylko grają w barażach o uczestnictwo w lidze z zawodnikami, którzy na koniec ligowej rundy w grupie B zajęli miejsca 5 i 6 (parowanie odbywa się drogą losowania).
  5. Czas na grę jest zależny od rundy eliminacji (czasu nie wolno zmieniać):
    • runda – 15 min. + 3×30 sek. byo-yomi
    • runda – 20 min. + 3×30 sek. byo-yomi
    • runda – 25 min. + 3×30 sek. byo-yomi
    • runda (i kolejne) – 30 min. + 3×30 sek. byo-yomi

Zasady rozgrywania Pucharu Pocieszenia 1

  1. Po rozegraniu pierwszej rundy eliminacji, przegrani startują w Pucharze Pocieszenia 1 (PP1).
  2. Przed pierwszą rundą PP1 dokonywane jest parowanie na drodze losowania (bez rozstawiania graczy).
  3. Czas na grę jest zależny od rundy pucharu (czasu nie wolno zmieniać):

    • runda – 15 min. + 3×30 sek. byo-yomi
    • runda – 20 min. + 3×30 sek. byo-yomi
    • runda – 25 min. + 3×30 sek. byo-yomi
    • runda (i kolejne) – 30 min. + 3×30 sek. byo-yomi

Zasady rozgrywania Pucharu Pocieszenia 2

  1. Po rozegraniu drugiej rundy eliminacji, przegrani startują w Pucharze Pocieszenia 2 (PP2).
  2. Przed pierwszą rundą PP2 dokonywane jest parowanie na drodze losowania (bez rozstawiania graczy).
  3. Czas na grę jest zależny od rundy pucharu (czasu nie wolno zmieniać):

    • 1 runda – 20 min. + 3×30 sek. byo-yomi
    • 2 runda – 25 min. + 3×30 sek. byo-yomi
    • 3 runda (i kolejne) – 30 min. + 3×30 sek. byo-yomi

Reguły rozstawiania i losowania w eliminacjach

Losujemy na kgs na planszy demonstracyjne w Polskim pokoju w 3 etapach (zwanych koszykami).  Zasady przydzielania do koszyków (koszyk 1 i 2 liczą 8 osób):
1 = osoby z baraży i spadkowicze z B grupy (do 4 osób) + zwyciężca PP-2 + najsilniejsi siłą psg (od 3 do 7 osób);
2 = osoby które doszły 3 rundy (do 4 osób) + zw PP-1 + najsilniejsi siłą psg (od 3 do 7 osób);
3 = pozostałe osoby, które zapisały się do eliminacji.
Baraże = dodatkowy koszyk, w którym czasami umieszczać będziemy część graczy z 3 koszyka. Koszyk ten będzie uruchamiany w sytuacji gdy z powodu dużej ilości graczy będzie konieczna Runda 0 + będzie w niej brało udział nie więcej niż 16 osób. W koszyku baraży znajdą się osoby o najwyższej nominalnie sile KGS. (dodane 1.04.2010r.)
[W przypadku losowania Pobocznego Pucharu, występuje wspólny koszyk]

Osoby z 1 koszyka rozstawiane są w pierwszej kolejności poprzez losowanie. Kolejno rozstawione są osoby, również poprzez losowanie z 2 koszyka. Osoby z koszyka 3 są całkowicie rozlosowane na pozostałych miejscach.

Zasady samego losowania polegają na publicznym podawaniu cyfr przez osoby, które chcą wziąć udział w losowaniu lub jego części. Liczą się tylko te cyfry które zawierają się w przedziale 1-5, oraz zmieszczą się w czasie pomiędzy komendami START … STOP.
Przed początkiem losowania każdej osoby podaj się jej oznaczenie (kgsowy nik). Do każdego małego losowania każdej osoby potrzebne są przynajmniej 3 publiczne głosy. W przypadku niepowodzenia, podejmuje się 2 kolejne próby losowania a w razie niepowodzenia, przerywa losowanie.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s




Kontakt

E-mail: ilmm@o2.pl
Nick KGS: iLMM
Maj 2018
Pon W Śr C Pt S N
« Maj    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Archiwum

Statystyki

  • 66,925 odsłon
Reklamy

%d blogerów lubi to: